Paraméterek
Anyag | Karbon |
Első fék | Sram Force AXS Hydraulic Disc w/ Sram 160mm rotor |
Első kerék | Fulcrum Rapid Red 900 700c |
Első váltó | Sram Force AXS eTap |
Évjárat | 2022 |
Fékkar | Sram Force AXS eTap |
Fogaskoszorú | 12-speed Force AXS, 10-36T |
Hajtómű | Sram Force AXS, 46-33T chainrings, narrow Q-factor (XXS: 165mm - 51: 170mm - 54&56: 172,5mm - 58&61: 175mm) |
Hátsó fék | Sram Force AXS Hydraulic Disc w/ Sram 160mm rotor |
Hátsó kerék | Fulcrum Rapid Red 900 700c |
Hátsó váltó | Sram Force AXS eTap WIDE |
Kerékméret | 622 |
Kormány | 3T Superergo PRO alloy |
Kormánybefogó | Apto Stealth (XXS: 70mm - 51: 80mm - 54: 90mm - 56: 100mm - 58: 110mm - 61: 120mm) |
Nem | Uniszex |
Nyeregcső | New 3T Charlie Sqaero Team w/ Ritchey WCS Clamp |
Váltókarok | Sram Force AXS eTap |
Váz | Unidirectional pre-preg carbon, High-modulus/high-strength performance blend layup |
Villa | Fango RaceMax w/ compact crown |
Vélemények
Leírás
A legjobb az egészben, hogy ugyanazt a RaceMax vázat fel lehet építeni a tiszta sebességre összpontosítva („RACE” beállítás, 700C kerékkel), vagy megállíthatatlan gépként nagyon széles gumikkal („MAX” beállítás 650B kerékkel). Te választasz. Két kerékkészlettel pedig egyszerűen válthatunk a RACE és a MAX között. Ez a RaceMax.
A gumikkal kezdődik minden
Hogy összerakd a lehető leggyorsabb gravel kerékpárt, a gumikkal kell kezdened. A gumiválasztás meghatározza a kényelmet és a tapadást. De ugyanakkor azt is, hogy hogyan formáld a vázat, hogy elvezesd a légáramlást.
Ahhoz, hogy a gumi köré tervezd a vázat aerodinamikai szempontból, tudnod kell, hogy mik a VALÓS méreteik. Nem az, ami a címkén van, hanem amit a felnin felfújt állapotában mérsz rajta. Ez a REALFAST aerodinamika. De ez nem olyan egyszerű, hiszen a gumi valós, használat közbeni mérete függ a felnitől amit használsz, a légnyomástól, és persze hogy mennyire pontos a gyártástechnológia.
Ezért csináltunk több száz mérést, hogy megtudjuk a valós gumi szélességet (így hívjuk: WAM-Width As Measured, magyarul: Mért szélesség) és a gumi magasságát (RAM-Radius As Measured, magyarul: Mért magasság) és használtuk, hogy megtervezzük a vázat a gumi körül.
Milyen gumira van szükséged?
A legfontosabb méret a WAM (Mért Szélesség) ami közvetlenül hatással van a tapadásra, defektvédelemre, aerodinamikára és a gördülési ellenállásra. A WAM amire szükséged van, három tényezőtöl függ:
1. Terep (tapadás, defekt védelem)
2. Kerékpár kezelési technika (mennyi tapadásra van szükséged)
3. Sebesség (ha lassabban mész, jobban ütődsz/süllyedsz a talajban)
A grafikon bal oldalon ábrázolja a WAM értéket amire szükséged van, és annak alapján, hogy milyen széles felnit használsz, itt megtalálod a legjobb gumikat minden WAM értékre. Tudnod kell, hogy ha használsz első váltót (leginkább, ha elektromos váltást), az korlátozni fogja a gumi szélességét, amit használnál.
A valós sebesség aerodinamikája--- relatív sebesség
Kezdjük a kedvenc gumikülsőnkkel, aztán tervezzük meg a tökéletes hátsó villa kialakítást (természetesen sárférő hellyel), egy szorosan elhelyezett alsóvázcsövet, hogy továbbvezesse a légáramlást az első kerékről. Készítettünk egy nagyon vékony fejcsövet (benne nagy csapágyakkal), egy nagyon összetett formájú villát, és aerodinamikus részleteket a hátsó támvillától a nyeregcsőig, és a váz mögé rejtett kulacstól a DIRECTMOUNT féktestekig.
A legfontosabb, hogy a valós kinti sebességhez terveztük, figyelembe véve a szél sebességét, a gumik szélességét, a kulacsok pozícióját és természetesen a sarat. Nem érdekelt minket hogy történetesen milyen gyors is a szélcsatornában laboratóriumi körülmények között. Minket az érdekel hogy milyen gyors akkor, amikor te tekered a valós kinti környezetben, mondhatni a kerékpár "természetes élőhelyén".
Formák és részletek
A tökéletes aero élek/formák:
A nyeregvázcső közelről követi a hátsó kerék görbületét, eltakarva azt hozzásegít a magasabb sebesség elérésében.
Összezártuk a rést!
Nincs túlzott rés az első kerék, és az alsó vázcső között, a jobb légáramlás és a kevesebb turbulencia miatt.
Órási gumiköpeny-férőhely
Az eredeti Explorot a mai átlaggal, azaz 54mm maximum gumiszélességgel lehet használni, míg a RaceMax képes befogadni a 61mm széles külsőket is.
75mm alsó váz szélesség
A laposabb alsó vázcső, az aero profillal 75mm széles, így teljesen kitakarja a kulacsot.
50mm alsó váz nyak
Az alsó vázcső nyaka lecsökken 50mm-re, hogy tovább vezesse a légáramlást, ami az első keréktől jön.
Méret specifikus alsó vázcső
A kisebb méreteknél csökkentettük az alsó vázcső mélységét, hogy optimalizáljuk a váz merevségét, és több helyet biztosítsunk a kulacsoknak.
Vékony fejcső
A fejcső mérete az aerodinamika miatt megegyezik egy országútiéval, ami 1 1/4-es csapágyat használ, a vékony fejcsőbe viszont egy nagy, 1 1/2-es csapágyat tettünk, hogy erősebb és merevebb legyen.
MinMax átalakító
Ahhoz, hogy elférjen a vékony fejcsőben a nagy csapágy, az egyedi MinMax csapágytechnológiát dolgoztuk ki.
Kicsi villa-híd
A villahíd nem változott sokat, mióta a felni/patkófék volt rajta. Most viszont tárcsaféket használunk, ezért semmi szükségünk a magas hídra, újra formáltuk, erősebb, merevebb és könnyebb lett. Jobb lett az aerodinamikája is.
Rövid-országútis villa hossz
A rövidebb híddal a villa is 25mm-el rövidebb lett, mint más gravel kerékpároknál. Pont olyan, mint az országúti villák, ez jobb merevséget, kisebb súlyt, jobb irányíthatóságot és jobb aerodinamikát jelent.
Ejtett láncvilla mindkét oldalon
Az ejtett, hajtás oldali láncvilla több helyet biztosít a guminak és a hajtókarnak. Azzal, hogy ezt a másik oldalon is megtettük, sokkal hatékonyabb kialakítású a középrész, merevebb, erősebb és könnyebb is lett.
Menetes középcsapágy
Menetes középcsapággyal szereltük össze a kerékpárokat, hogy hatékonyabb és biztonságosabb legyen a hajtás. Úgy tettük mindezt, hogy a vázban nincs menet, ezzel újabb felmerülő problémákat vetettünk el. Olvass többet a fejlesztésről itt.
Direct-mount hátsó fék
Ha az átlagos vázakat 160 mm-es tárcsával szeretnéd használni, egy adapterre lesz szükséged. Ezt mi beépítettük a vázba, így nincs szükség extra alkatrészekre, hogy rögzítsd a féktestet.
Direct-mount első fék
Az átlagos villákon van egy flip-flop adapter, hogy a féktestet a tárcsához passzoló méretbe állítsd be. A mi direct-mount előre állított felfogatásunkkal egyszerűbben tudod használni a 160mm-es tárcsákat, extra alkatrész nélkül.
Integrált sárvédő felfogatás
Láthatatlanok amíg nincs rájuk szükséged. Tökéletesek az egyedi sárvédőinkkel.
Önbeálló ék a nyeregcsőhöz
Az önbeálló ék erősebben szorítja a nyeregcsövet, kisebb meghúzási nyomaték mellett.
Rithey nyereg befogó
Ez az új standard technológia a gravel kerékpároknál, használható kerek és ovális nyeregpálcával is.
Hasonló termékek
TESZT BIANCHI 21 ARCADEX GRX 600 M GX kerékpár
1. Festék leverődés (lakk+fényezés) Átdobó bowden kivezetésénél
2. Festék leverődés Hajtás oldalon középcsapágy részénél
3. Festék kopás, karcok Jobb és bal fékváltókarok
4. Apró kavicsfelverődések Homlokcső bal és jobb oldalán
5. Horzsolás Felső csövön
6. Festék leverődés Bal oldalt lánc villa alján
7. Kopás festékleverődés Jobb láncvilla alsó és felső részénél
8. Kisebb karcok Nyeregcső
TESZT BIANCHI E-OMNIA FX Bosch 4 625 Shimano XT 1x12sp kék/celeste L kerékpár
1. Karcolás Kormány jobb oldal
2. Leesős karcolás Hajtókar jobb lánc
3. Menet gyűrődés Bal pedál menet
4. Karcolás Hátsó váltó
5. Kopás Villa váll
6. Apróbb karcok Támvilla baloldala, lámpa mellett
7. Sérülés Kormány bal oldali vége
TESZT BIANCHI E-OMNIA FX Bosch 4 625 Shimano XT 1x12sp fekete/szürke M kerékpár
TESZT 3T EXPLORO RACEMAX FORCE AXS 2x12 Orange/Grey 51 kerékpár
Akár aszfalton, akár terepen haladunk, szeretjük a sebességet. Az új RaceMax váz erre lett tervezve. A végeredmény az első gravel kerékpár, mely:
Úgy néz ki, mint egy országúti kerékpár
Úgy megy, mint egy országúti kerékpár
Terepen is hasít
A legjobb az egészben, hogy ugyanazt a RaceMax vázat fel lehet építeni a tiszta sebességre összpontosítva („RACE” beállítás, 700C kerékkel), vagy megállíthatatlan gépként nagyon széles gumikkal („MAX” beállítás 650B kerékkel). Te választasz. Két kerékkészlettel pedig egyszerűen válthatunk a RACE és a MAX között. Ez a RaceMax.
A kerékpárok gyári specifikációjához képest, a kialakult alkatrészellátottsági hiányosságok miatt, lehetnek eltérések a felszereltséget illetően! Megértésüket köszönjük!
A teszt kerékpárok állapotáról lásd a további fotókat.
TESZT 3T EXPLORO RACEMAX FORCE AXS 2x12 Orange/Grey 56 kerékpár
Akár aszfalton, akár terepen haladunk, szeretjük a sebességet. Az új RaceMax váz erre lett tervezve. A végeredmény az első gravel kerékpár, mely:
Úgy néz ki, mint egy országúti kerékpár
Úgy megy, mint egy országúti kerékpár
Terepen is hasít
A legjobb az egészben, hogy ugyanazt a RaceMax vázat fel lehet építeni a tiszta sebességre összpontosítva („RACE” beállítás, 700C kerékkel), vagy megállíthatatlan gépként nagyon széles gumikkal („MAX” beállítás 650B kerékkel). Te választasz. Két kerékkészlettel pedig egyszerűen válthatunk a RACE és a MAX között. Ez a RaceMax.
A kerékpárok gyári specifikációjához képest, a kialakult alkatrészellátottsági hiányosságok miatt, lehetnek eltérések a felszereltséget illetően! Megértésüket köszönjük!
A teszt kerékpárok állapotáról lásd a további fotókat.