ASZF

A Bringaland Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (2049 Diósd, Vitéz utca 12.; Cégjegyzékszám: 13 09 126928;   Adószám: 14671085-2-13) által üzemeltetett https://bringaland.hu/ weboldalon keresztül nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatos általános szerződési feltételek.

I. fejezet

Az általános szerződési feltételekkel kapcsolatos alapvető rendelkezések


1.§


A jelen általános szerződési feltételek a https://bringaland.hu/ weboldallal kapcsolatos szolgáltatások igénybevételének, és a https://bringaland.hu/ weboldalon történő vásárlások feltételeit szabályozza.



2.§


A https://bringaland.hu/ weboldal igénybevételével és a weboldalon történő és visszaigazolt regisztrációval a felhasználó a jelen általános szerződési feltételeket magára nézve kötelezőnek ismeri el.



3.§


A https://bringaland.hu/ weboldalt a Bringaland Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság (2049 Diósd, Vitéz utca 12.; Cégjegyzékszám: 13 09 126928;   Adószám: 14671085-2-13, Tel.: +36-70-434-3291, +36-1-784-5440, e-mail: bringaland@googlemail.com)  üzemelteti (a továbbiakban mint Üzemeltető).


Üzemeltető tárhely szolgáltatójának adatai:

- Név: Rausch Richárd egyéni vállalkozó

- Székhely: 1115 Budapest, Etele út 60/B

- Tel.: +36-20-298-7254

- e-mail: info@rauch.hu


4.§

A jelen általános szerződési feltételekre az itt nem szabályozott kérdésekben Magyarország jogszabályai, így különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) rendelkezései megfelelően irányadóak.



5.§


Üzemeltető az általa beszerzett áruk megvásárlását és a Felhasználónak történő eljuttatását, valamint a termékek kiválasztásával és a megvásárolt termék telepítésével kapcsolatos térítésmentes szaktanácsadást biztosítja a jelen szabályzatban foglaltak szerint, egyéb tevékenységeire a jelen általános szerződési feltételek nem érvényesek.



6.§


A jelen általános szerződési feltételek elfogadásával a felhasználó tudomásul veszi, hogy Üzemeltető nem felelős a https://bringaland.hu/ weboldal működése során bekövetkezett olyan üzemzavarokért, amelyeket a hálózati rendszer vagy berendezés meghibásodása okoz.

7.§


A jelen általános szerződési feltételek alapján az a természetes személy (ideértve a gazdálkodó szervezet képviseletére jogosult és e minőségében eljáró személyeket is) minősül felhasználónak, aki bármely törvényes módon eléri a https://bringaland.hu/ weboldalt, és az internetes kereskedőházat. 


Az Üzemeltető mindenki számára biztosítja a hozzáférést, aki a jelen általános szerződési feltételeket elfogadja és rendelkezéseit betartja. Az Üzemeltető jogosult a rendszer használatát és a honlapon történő belépést megtagadni minden olyan személlyel szemben, aki a jelen általános szerződési feltételekben foglaltakat vagy egyéb, a honlap használatával kapcsolatos jogszabályi előírást megszegi, továbbá Üzemeltető jogosult az előzőekben említett felhasználókkal szembeni esetleges kárigényét érvényesíteni.



II. fejezet


A felhasználókkal kapcsolatos előírások



8.§


Minden felhasználó köteles a jelen általános szerződési feltételekben foglaltakon túl betartani Magyarország jogszabályainak előírásait, továbbá az internetes felhasználással kapcsolatos etikai kódexek rendelkezéseit. Az előzőekben említett szabályok be nem tartásából eredő esetleges károkért a felhasználó felelősséggel tartozik.


9.§


A https://bringaland.hu/ weboldalon kizárólag azon személyek élhetnek megrendeléssel, akik a 18. életévüket betöltötték és a Ptk. előírásai szerint teljes cselekvőképességük birtokában vannak, továbbá a honlapon megfelelően regisztráltak.


10.§


A https://bringaland.hu/ weboldalon a regisztráló felhasználó köteles az ott kért adatokat az Üzemeltető adatvédelmi szabályzatának és adatvédelmi tájékoztatójának ismeretében helyesen megadni, amellyel regisztrált felhasználóvá válik. Az Üzemeltető a felhasználó által rendelkezésre bocsájtott adatokat célhoz kötötten, kizárólag az internetes honlapon keresztül bonyolított vásárlások érdekében tartja nyilván, és ezen adatok alkotják a felhasználói profilt. 


Az Üzemeltető harmadik személyek számára az adatokat a hatósági és bírósági megkeresések kivételével nem adhatja ki. Az Üzemeltető a felhasználó adatainak kezelésekor a az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (továbbiakban: Infotv.) mindenkor hatályos rendelkezései szerint jár el. A felhasználó bármikor jogosult az Üzemeltetőnek elektronikusan vagy postai úton megküldött nyilatkozatával a különböző híranyagok küldésének részbeni vagy teljes tiltását kérni.



11.§


A regisztrációs űrlap kitöltésekor a felhasználó köteles megadni a következő adatokat: családnév, keresztnév, telefonszám, e-mail cím, fax szám, felhasználó név, valamint a számlázási adatokat (cégnév, cím). A felhasználói név mások személyiségi jogait nem sértheti, nem lehet egyéb módon jogellenes és az az általános közerkölcsbe sem ütközhet. Amennyiben a https://bringaland.hu/oldalon gazdálkodó szervezet kíván vásárolni, a képviseletére jogosult és a honlapon regisztráló személy köteles a gazdálkodó szervezet érvényes adószámát is megadni.


12.§


A regisztráció során a 12.§-ban felsorolt adatokon túl a felhasználó köteles megadni egy jelszót, amelynek megőrzéséért a felhasználó tartozik felelősséggel. Az Üzemeltető kizárja a felelősségét minden olyan kárért, amely abból ered, hogy a jelszó a felhasználó vagy harmadik személy hibájából illetéktelen személy birtokába jut, aki azzal visszaél, jogosulatlanul felhasználja.


13.§


A regisztrációs űrlapnak a 12-14.§-ban jelzettektől eltérő vagy hiányos kitöltése esetén a regisztráció nem jön létre, és a felhasználó nem válik regisztrált felhasználóvá.


14.§


A regisztrációnak a 12-14.§ szerinti helyes kitöltése esetén a megadott e-mail címre a regisztrációról visszaigazolást kap a felhasználó.


15. §


Minden felhasználó kizárólag csak egy felhasználó profillal rendelkezhet a https://bringaland.hu/ weboldalon működő webáruházban.


16.§


Üzemeltető jogosult a felhasználó adatait felülvizsgálni. Az Üzemeltető, vagy alkalmazottai nem tartoznak felelősséggel a felhasználó valóságnak nem megfelelő vagy nem valódi személyi adataiért, illetőleg a téves vagy valótlan adatok rendelkezésre bocsátása miatt keletkezett károkért.


17.§


Minden regisztrált felhasználó a regisztrálással magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen általános szerződési feltételek valamennyi rendelkezését.



III.


A vásárlás szabályai


18.§


A https://bringaland.hu/ weboldalon kizárólag a regisztrált felhasználók tudnak vásárolni és érvényes megrendeléssel élni. A vásárlás menetéről a jelen fejezetben rögzítetteken túl a www.https://bringaland.hu/ weboldalon a vásárlás menete linkre kattintva további tájékoztatásokat is kaphat.


19.§


A felhasználó a https://bringaland.hu/ weboldalon kiválaszthatja a megrendelendő termékeket a kosárba helyezés funkció használatával. A termék vagy termékek kiválasztását követően felhasználó elsőként megadja, hogy a regisztrációkor használt számlázási címre kéri-e a számla kiállítását. Ezt követően a szállítási adatok megadását végzi el a felhasználó, majd a szállítási módot adja meg.


A fentieket követően a felhasználó a fizetési mód megadását követően tudja rendelését véglegesíteni.


20.§


A felhasználó a https://bringaland.hu/ weboldalon történő vásárlások során banki átutalási, bankkártyás, továbbá a GLS szolgáltató által kiszállítható termékek megrendelése esetén utánvéttel történő fizetési módok közül választhat. Banki átutalás esetén a felhasználó az utalás közlemény rovatában köteles a visszaigazoló e-mailben megkapott megrendelés azonosítót közleményként feltűntetni. Banki átutalással történő fizetés esetén az áru kiszállításának feltétele a vételárnak az Üzemeltető számláján történő jóváírása. A termék kiszállításával járó költségeket a felhasználó minden esetben a szállítónak közvetlenül fizeti meg a termék átvételekor. Postai szolgáltató által kiszállítható termék megrendelésekor, amennyiben a felhasználó banki átutalással előzetesen fizeti meg a vételárat, úgy a megrendelés teljesítése kizárólag a postai feladás utólagos megfizetésével történhet.


Üzemeltető az egyes termékek árait azok linkjénél pontosan, adókkal növelten tűnteti fel.



21.§


A https://bringaland.hu/ weboldalon történő vásárlás esetén a 19. §-nak megfelelően felhasználó dönthet a megrendelésekor arról, hogy az árut személyesen veszi át a megrendelő képviselőjétől, vagy az áru kiszállítását kéri. Üzemeltető tájékoztatja a felhasználókat, hogy független, közúti árufuvarozásra jogosult szakcég végzi a megrendelt nagyméretű termék kiszállítását. Üzemeltető tájékoztatja felhasználókat, hogy a szolgáltató által szállítható méretű termékeket a GLS futárszolgálata útján juttatja el a felhasználókhoz.


Üzemeltető kijelenti, hogy mindent megtesz a szállítás hibamentes lebonyolításáért, de nem vállal felelősséget azokért a károkért, amelyek a szállítás közben a Felhasználó vagy a szállítást végző cég hibájából történtek. Üzemeltető tájékoztatja továbbá a Felhasználókat, hogy a GLS Futárszolgálat üzletszabályzati rendelkezései a futárszolgálat útján történő kiszállítás esetén felhasználóra is irányadóak (bővebben lásd : https://gls-group.eu/HU/hu/home). A GLS általi kézbesítés igénylése esetén a https://bringaland.hu/ weboldalon a felhasználó köteles megadni a szállítási címet és amennyiben a számlázási adatok a felhasználó adataitól eltérnek, úgy az arra vonatkozó adatokat is. A vásárlás menetéről Üzemeltető a weboldalon külön is tájékoztatást ad.


A webáruház útján történő vásárláshoz internet elérés szükséges, amelynek költségei minden esetben a felhasználót terhelik.



IV.


Az Üzemeltető felelőssége



22.§



A https://bringaland.hu/ weboldalon kizárólag a Magyarországon és az Európai Unió jogszabályai szerint közforgalomban árusítható termékek vásárolhatók meg, és Üzemeltető kizárólag ilyen termékek kereskedelmével foglalkozik.


23.§


Társaság kijelenti, hogy az általa értékesített termékek tulajdonjogának Vevőre történő átruházásakor rendelkezik az adott termék kizárólagos tulajdonjogával.


24.§


A tulajdonjog átruházása a vevőre a termék részére történő átadásakor történik.




25.§


Üzemeltető jelen ÁSZF-ben is felhívja a felhasználók figyelmét, hogy a vásárlás tárgya különbözhet a https://bringaland.hu/ weboldalon megjelenített és az adott terméket szemléltető illusztrációtól, amit okozhat többek között az, hogy a különféle berendezések, amelyeket a kereskedőház használ, különböző módon világítják meg a színeket, vagy a gyártók megváltoztatják a technológiát stb. Az Üzemeltető nem felel azért, ha a vásárlás tárgya eltér a bemutatott illusztrációtól, ha vevő tudott az eltérésről vagy, a körülmények alapján tudhatott volna.


26.§


A felhasználók (Felhasználók) elállási joga


Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

Fogyasztó a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

- terméknek,

- több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,

- több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

- ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.


Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.


Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF elején megtalálható elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Fogyasztó felhasználhatja a jelen ÁSZF mellékletében elérhető elállási nyilatkozatmintát, de más nyilatkozattal is gyakorolhatja elállási jogát. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt (akár a 14. napon) elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.


A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 4. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.


Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.


Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.


Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy futárnak átadja) a terméket.


A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését. Szolgáltató jelen ÁSZF szerinti ügyleteknél nem vállalja át a visszaszállítás lebonyolítását illetve költségét a Fogyasztótól. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.


Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.  Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.


A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.


Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.


Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog:

- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak (pl. egyedi felirattal ellátott törölköző, párna);

- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl. kontaktlencse).


27.§



Az Üzemeltető nem vállal felelősséget a https://bringaland.hu/ weboldal nem megfelelő felhasználásáért, igénybevételéért, úgyszintén nem felelős azért, ha valaki jogosulatlanul végez bármilyen tevékenységet a weboldalon.

 

28.§


Kellékszavatosság


Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés keretében vásárolt nem használt termék vásárlása esetén Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.


Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.


Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Felhasználó bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Felhasználó csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a fogyasztónak minősülő Felhasználó a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.


Nem használt termékek esetén fogyasztói szerződés esetében a fogyasztónak minősülő Felhasználó a teljesítés időpontjától számított kétéves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét. Használt termékek esetében azonban ennél rövidebb elévülési határidő is kiköthető. Szolgáltató mindezekre tekintettel, az általa értékesített termékei esetében minden esetben 1 év szavatosságot vállal, melynek értelmében a Felhasználó 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét.


Felhasználó – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.


Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.


Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

Felhasználó közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.


A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Felhasználónak felróható okból keletkezett, nem köteles Felhasználó által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.


Ha Felhasználó a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.


Termékszavatosság


A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Felhasználó – választása szerint – az előzőekben hivatkozott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.


Felhasználót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.


Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.


Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.


Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.


Felhasználó termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.


A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.


A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.



Jótállás


Szolgáltató az általa jelen ÁSZF keretein belül értékesített tartós fogyasztási cikkekre a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletnek megfelelőn az alábbiak szerint biztosít jótállást.


A jótállásból eredő jogokat a felhasználó, mint vásárló és mint a termék tulajdonosa.


Ha a gyártó a fogyasztási cikkre a rendeletben és az azzal megegyező szabályokat tartalmazó jelen szabályzatban foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.


A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezései lépnek.


A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.


A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát.


A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.


A jótállási jegyen fel kell tüntetni:

a) a vállalkozás nevét, címét,

b) a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát, valamint - ha van - gyártási számát,

c) a gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a vállalkozással,

d) a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának vagy - a vállalkozás vagy közreműködője általi üzembe helyezés esetén - a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontját,

e) a fogyasztó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit, továbbá

f) az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.


A jótállási jegynek utalnia kell arra, hogy a jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait nem érinti.

A jótállásból eredő jogok – az alább ismertetett kivétellel - a jótállási jeggyel érvényesíthetőek.


A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.


A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.


Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Vásárló:

– elsősorban - választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet.

- ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Vásárló – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Ha a Vásárló a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.


A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni. Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.


A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.


A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Kijavítás iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:

a) a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását,

b) a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá

c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását.


Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.


A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.


Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.


Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vásárló a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.


A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek Szolgáltatót terhelik.


Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.


A Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.


A jótállás nem érinti a Vásárló jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.



Szavatossági igények érvényesítése


A szavatossági igényeit a Felhasználó a Szolgáltató adatai pontban feltüntetett elérhetőségeken érvényesítheti, terjesztheti elő.



29. §


Panaszkezelés, jogorvoslati lehetőségek


Panaszügyintézés helye, ideje, módja


A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a 3. §-ban feltüntetett elérhetőségeken terjesztheti elő.


Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőrzi - vesz fel.


Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadja, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.


Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.


Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.


Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.


A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.


Egyéb jogérvényesítési lehetőségek 


Amennyiben Szolgáltató és Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Felhasználó, a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a Testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltet Testülethez is, továbbá a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Felhasználó számára:

- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál (fogyasztó lakóhelye szerinti járási hivatal fogyasztóvédelmi hatósága előtt),


- Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken [https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show] keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján. Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat.


Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.


- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Békéltető Testületek elérhetősége: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Szolgáltató székhelye szerint illetékes Testület a Pest Megyei Békéltető Testület székhelye:

1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.

Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81.

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Fax: 06-1-269-0703

Telefon: 06-1-269-0703

Panaszküldési lehetősé:

http://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php/panaszkuldes


Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.


- Bírósági eljárás kezdeményezése. A szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróság Budaörsi Járásbíróság /Budapest Környéki Törvényszék.


VI.


Záró rendelkezések



30.§


Az Üzemeltető és a felhasználó a jelen általános szerződési feltételek elfogadásával kijelenti, hogy mindent megtesz a jogviták egyezséggel való lezárása érdekében.



31.§


Jelen általános szerződési feltételek a https://bringaland.hu/ oldalán való közzététel pillanatában lép életbe.



32.§


Az általános szerződési feltételek bármely változása az Üzemeltető internetes oldalain kerül közzétételre és a felhasználó az általános szerződési feltételek változásáról az életbelépését megelőző 3 napon belül kap értesítést.


32.§



Amennyiben a 31. § szerinti változást a felhasználó kifejezett írásbeli nyilatkozatában visszautasítja, vagy a változás, illetőleg annak egy részének kapcsán kifogással él, úgy az adott felhasználó tekintetében az a felhasználó részéről az Üzemeltetővel megkötött valamennyi szerződéstől történő elállásnak tekintendő.


33.§


A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben Magyarország jogszabályai megfelelően irányadók.


34. §


Budapest, 2018. június 7.



Bringaland Kft.

Üzemeltető




1. számú melléklet:


Elállási nyilatkozat minta 


Alulírott ………………….. (cím: …………….), fogyasztó a jelen nyilatkozattal az Önöktől . napján vásárolt . megnevezésű termék megvásárlására vonatkozó szerződéstől elállok. A terméket visszajuttatom Önökhöz, kérem az ÁSZF szerinti elszámolást.


………., 2018. ……. hó … napján


……………