Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.Ezzel segíted a munkánkat!

Bukósisak - Ki mit tud?

Bukósisak - Ki mit tud?
Mit kell tudnia egy bukósisaknak?
Kinek mi a jó választás, mire kell igazán odafigyelni?
És mivel tud többet a felsőkategóriás sisak?

A bukósisak kötelező! 

Legalábbis szerintünk…

Az, hogy mit választunk, itt sem egyszerű kérdés.
Az egyik legfontosabb szempont a sisak választásnál a biztonság, a kényelem, szellőzés, aerodinamika, láthatóság már mind másodlagos szempontok.
A megbízható gyártók fejvédői biztonság szempontjából nagyjából ugyanazt tudják, hiszen az ütéscsillapító PE habanyag többségében megegyezik a gyártás során, amiben viszont jelentős különbség van, hogy a felsőkategóriás sisakok esetén bizonyos gyártók használnak egy összetartó, hálószerű vázszerkezetet, ami a hab sérülése esetén egyben tartja a sisakot. Más gyártók használni szoktak kétfajta tömörségű anyagot a magasabb kategóriánál, így biztosítják azt, hogy különböző nagyságú eséseknél is megfelelően védjen.
Egyes gyártók alkalmazzák plusz biztonsági rendszerként a MIPS-et, ami egy belső héjréteg, ezt vizuálisan is lehet látni, általában a sisak belseje citromsárga színű. Ennek az a célja, hogy a sisakot ért ütés esetén engedje elmozdulni a sisakot, így elvezetve az ütésenergia egy jelentős részét (kb. 30%-át).  A Specialized Loma Mips bukósisak bemutatónk itt találod.

 

Miért nem használja mindenki?

Mert a tesztek fém (vagy egyéb más) sima felületű fejen zajlottak, így kimutatva ezen eredményeket: Esetünkben ott a fejbőr a koponyán, ami hasonló funkciót tölt be, ezért a kimutatott eredmények megkérdőjelezhetőek.
Egy plusz biztonságtechnikai kiegészítő lehet, az un. „ütésérzékelő” rendszerek. Ezek egy mobilra telepített – típustól függően ingyenes vagy fizetős – applikáció segítségével riasztanak, ha a sisakot ütés éri. Ez esetben a telefonon ki kell nyomni, hogy jól vagyunk, ha nincs visszajelzést, a telefon automatikus riasztást küld egy előre megadott számra, a pozíciónk meghatározásával. 
Hasonló rendszert már használnak a különböző teljesítménymérő computerek is.
Hátránya, hogy lehet fals riasztás, illetve ha nincs pl. térerő, nem tud elmenni a vészjelzés…
A különböző biztonságtechnikai szolgáltatások választása mindenkinek saját döntése, mindig azt mondjuk, ártani nem árthat… de a lényeg nem ez, hanem a sisak!

 

Akkor térjünk is rá a lényegre!

Az üzletünkben fellelhető sisakok nagyságrendileg 20-25 ezer forinttól indulnak.
https://bringaland.hu/ruhazat-255/sisak-262
Ezért az árért a belépő kategória közül választhatunk minden gyártó esetén.
Általános felhasználásra (értsd városi, kirándulós bringázás, ingázás, stb.) ezek is tökéletesek, a lényeg, hogy LEGYEN!
Itt van, ahogy már a gyártó használ beépített (fém!) bogárhálót (pl.: Casco), de van, ahol ez már csak a felsőbb kategória esetén jelenik meg (pl.: Rudy Project), és van, hogy nincs is benne, mert nem használja a gyártó. Ennek oka általában a professzionálisabb, azaz verseny felhasználás, ahol a teljesítmény, aerodinamika és a súly a fő szempont a kivitelezésnél, gyártásnál. Ilyen pl. a Kask és az Abus.

A középkategóriás sisakok a belépő szinthez általában szellőzésben és komfortban tudnak többet.
A sisak választás esetén, szerintem az egyik legfontosabb szempont a komfort, a kényelem. 

Melyik sisak lesz a kényelmes?

Mindenkinek más. Ahány ember, annyi fejforma. Számít az alapforma, de ugyan ilyen fontos a fejcsúcs magasság is. 
Formára lehet kör, vagy kicsit ovális, nyújtottabb fejformánk. Ha pl. kör a fejformánk (nem az arc számít!), akkor valószínűleg a Rudy Project és KASK sisakok jobban fognak illeszkedni a fejünkre, ovális, nyújtottab forma esetén pedig a Casco, a Specialized és Abus sisakok, de ez modellfüggő is! Tehát egy-egy márka több féle sablonnal és kialakítással is dolgozhat.
Aztán, ha megvan az alapforma, ott a csúcsmagasság. Ha valakinek magasabb a fejbúbja, valószínűleg pl. a Casco és KASK sisakok jobban fognak „ülni” a fején, ha alacsonyabb a homloka, a Rudy Project lesz a befutó. Itt érdemes megjegyezni, hogy pl. a Casco Cuda sisakjain állítható a belső mélység, ami a szellőzés mellett a formára szabhatóságot is elősegíti. 

 

 

Az általunk forgalmazott márkák közül (Rudy Project, Casco, Abus, Kask és Specialized) mind valamilyen szinten állítható nem csak a kör keresztmetszetben, hanem általában tarkó mélységben is, tehát a megfelelő forma, méret kiválasztása után (!) finomhangolható.
A megfelelő forma és méret kiválasztása miatt érdemes a sisakokat MINDIG próbálni!

Na, és akkor mit tudnak a felső kategóriás sisakok?!?
A felső kategóriás sisakok általában már a professzionális felhasználóknak készülnek, akik a csúcsteljesítmény leadására képesek, vagy arra törekednek. 
Itt elsődleges szempont lehet a súly (a jobb watt/kg leadása miatt) és a szellőzés! Ebből fakadóan kevésbé fontos a komfort. Ez azt jelenti, hogy pl. van olyan sisakja az Abus-nak, ami nagyon minimális szivacsozással, párnázással készül, cserébe nagyon könnyű, az Airbreaker S méretben 200 g… 

 

 

 

Jelenleg MvP használja előszeretettel, de ebben ment Valverde is…  vagy ott van a KASK Valegro S méret 180g, Ineos Grenadier, Geraint Thomas!
(Ez egyébként még kényelmes, párnázott is, tesztelhető üzletünkben!)

 

 

És akkor a szellőzés! 
A csúcsteljesítmény leadásához elengedhetetlen a jó szellőzés! 
Ennek oka, hogy a legtöbb hőt az energialeadáskor a fejünkön és a mellkasunkon keresztül adjuk le. Ezt a hőleadást segíti elő egy jól szellőző sisak. Erre vannak akik külön figyelmet fordítanak.
A Rudy Project Egos sisakjában van, egy un. „AIR FRAME”, ami a homlok részen segíti elő a levegő jobb áramlását,
és tapasztalatból mondhatom tényleg érezhető!

 

 

 

Vagy ott van egy másik opció, a KASK Valegro, az első légbeömlő elöl kivehető extra szivacsrésszel… szintén egy nagyon jól szellőző modell.

 

 

 

 

Ha már szellőzés… és a jól kinéző AERO sisakok?!?
 

 

 

Ezeket kimondottan azoknak ajánljuk, akik az AEROdinamikai tényezők minimalizálására törekednek, azaz időfutam, vagy triatlon versenyeken szoktak indulni. Az aero, illetve aero országúti sisakokat azoknak ajánljuk, akik általában 30, de inkább 35-40 Km/h körüli átlagsebességgel közlekednek az edzéseik, tekeréseik alakalmával! Ez alatt nem fog jelentkezni az aerodinamikai hatása, viszont a szellőzése jócskán elmarad az elvárttól.
Ez is egy összetett téma, de reméljük ezzel a kis áttekintéssel, azért tudunk segíteni a választásban.


A LEGFONTOSABB A BRINGA MELLÉ A SISAK! MINDIG!!! Ahogy mi mondjuk, mindegy milyen, de legyen!

 


 

Tartalomhoz tartozó címkék: kerékpáros sisak
Az oldal tetejére