Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Teszten a TESZTek - Specialized Turbo Levo SL vs. Bianchi T-Tronik Performer 9.2 XT

Teszten a TESZTek - Specialized Turbo Levo SL vs. Bianchi T-Tronik Performer 9.2 XT
Nem csak felajánljuk nektek a kerékpárok kipróbálásának lehetőségét, de mi is minden esetben megjáratjuk a teszt bringáinkat, hiszen úgy tudunk saját véleményt formálni a bringákról és hiteles képet adni számotokra, ha a természetes közegükben „bevasaljuk” a fékeiket.

 Ezeket a tapasztalatokat olvashatjátok az alábbiakban.

 

 


Első körben az összteleszkópos teszt-Ebike-okat „vettük kezelésbe”, a tesztalanyok:
Bianchi T-Tronik Performer VS. Specialized Levo SL
A tesztet Kovács „Kokó” László, Veres Máté és Pálmai Gergő végezte el, akik rendszeresen indulnak a hazai Enduro és DH országos bajnokságokon, illetve járják a hazai és külhoni bikeparkokat is, így az analóg Enduro kerékpárok terén kifejezetten tapasztaltak. A képekért Pálmai Gergő kollégánk felelt.

 

 

 

Bianchi T-Tronik Performer 9.2 XT
smiley Ami nagyon bejött:
-    A 630 Wh akkumulátor illetve az ehhez párosodó 250W/70 Nm-s nyomaték brutális erő, bizonyos szituációban már-már nehéz kordában tartani (ráadásul az új modellben már a 85 Nm-es EP8-as motor pörgeti a kereket).
-    Ennek az erőnek és geometriának köszönhetően jól mászik, de sajnos a nagy motornak, akksinak megvan az „ára” is, a súly oltárán kell áldoznunk érte. A Flip-Chippel állítható geometria a teszt alatt a „lejtőzős” állásban volt – így a hosszú villa, lapos fejcsőszög miatt – meredeken mászáskor, felfelé kanyarodáskor kicsit „tolja az elejét”.
-    Ezzel szemben, vagy ezeknek köszönhetően viszont a lejtőn, egyenesben jól koordinálható, stabil, mindenen átmegy, nincs előtte akadály, egy igazi „lejtőzős” gépsárkány.
-    Ahogy a második pontban is írtuk, állítható a fejcsőszög, így mindenki felhasználásához szabhatja.
-    A rugóstag és teleszkóp nagyon finoman, jól mozog, jól testreszabható.
-    Lefelé él igazán, nem zörög, nem csörög.
-    Meglepően jól viselkedik az ugratókon, eldobókon 25 kg ide vagy oda, stabil, jól kezelhető ebben a szegmensben is.
-    A nagyon meredek felfelékben, ahol még a brutális motorerővel sem tudunk felmenni, a „walk” üzemmód egy hasznos kis segítség.
-    A fékerő a 4 dugattyús Shimano XT M8100-s fékeknek és az elöl, hátul 203 mm-s tárcsáknak köszönhetően brutális, nagyon jól fog

frown Ami kevésbé tetszett:
-    Szokatlan a súlya, azért közel 8 – 10 kg-val több egy átlagos hasonló kategóriájú „analóg” bringánál, ami nem kevés, kell egy kis idő, míg az ember megszokja.
-    A 140 mm-s hátsó rugóút kicsit kevés a bringa adottságaihoz képest, valószínűleg ezt próbálták ellensúlyozni a 2.6-s külső gumikkal, amitől alacsony rásegítés esetén lomhának tűnt számunkra, szerintünk elég lenne a 2.4 is.
-    Ami még karcsú volt, a 100mm-es dropper, a teszt bringa M-es méretéhez képest is kevés egy kicsit…
-    Ha valaki csendes erdei riderként szeretne „korzózni” azt kicsit be fogja zavarni a nagy motorteljesítményhez párosodó hang, bár ezen a téren az utód, EP8-as motor sokat fejlődött … de valamit, valamiért. ;-)

Hatótáv: a 630 Wh-s akkumulátor segítségével nagyjából 1900 m szintemelkedés küzdhető le 80 kg-os testsúly esetében, ECO-Trail módban, ritkán BOOST-ban. Utóbbit a nagy motorerő miatt ritkán érdemes használni a könnyebb ridereknek. Távolságot nem írunk, hiszen síkon nagyon energiatakarékosan lehet vele közlekedni, az MTB ebike-oknál inkább a szintkülönbség a mérvadó.

 

 

 

Specialized Levo SL
smiley Ami nagyon bejött:
-    Ami a „nagytestvérnél” (T-Tronik) kicsit hátrány, az itt pont az előnyére válik a bringának, azaz a könnyű súly, ugyanis ez mindössze 19 kg! A Specinél nem titkolt szándék volt, hogy egy könnyebb, filigránabb, jól kezelhető, a sima bringákhoz közelebb álló bringázási élményt nyújtó ebike-ot építsenek, ezért született meg az SL, a jó hír, hogy sikerült.
Ennek a 20%-kal könnyebb súlynak köszönhetően a pályán, menet közben nem igazán lehet érezni, hogy ebike-kal tolja a rider. A meredek helyeken, a gyors mandinerekben ugyan egy picit lehet érezni a tömegét, de nagyon jó a tömegelosztása, egyáltalán nem okoz hátrányt a pár kiló plusz
-    Jól ugrik, repül, trükközni és ugratni szinte ugyanolyan vele, mint egy analóg enduro, vagy trail bringával.
-    A kisebb motor és rásegítés, nyomaték miatt, a „tipikus ebike” érzést csak a legerősebb Turbo üzemmódban érezni (szerk.: a gyári beállításokkal próbáltuk, természetesen finomállítható mindhárom rásegítési mód), viszont ennek köszönhetően nagyon finom a rásegítés mértéke, adagolása, nem érezni a hirtelen ideges megindulást az elején.
-    Nagy, akár 120+ pedálfordulatnál is hatékony a rásegítés.
-    A 2.3-s gumik bőven elegendőek, a tapadás tökéletes, a mintázat kap egy 5*-t.

frown Ami kevésbé tetszett:
-    A bringa eleje (reach) nagyon rövid, a fejcsőszög is lehetne laposabb, ezekből kifolyólag nem elég „lejtőzős” a bringa, valahol a Trail és az Enduro felhasználás között van.
-    A láncvillahossz lehetne hosszabb, mert nagy tempónál lefelékben nem annyira stabil, mint a teszt másik résztvevője.
-    Az előző két pontnak köszönhetően inkább a technikás pályákon érzi igazán otthon magát, mint a keményebb, gyors DH vonalon.
-    A fékek is inkább ezekre a „lightosabb” kihívásokra vannak hangolva, agresszívebb felhasználás mellett, már kevésnek érezhetjük.


Hatótáv: 1280 méter szintet bírt a 320 Wh-s akksija 80kg-os pilótával, 2-3-as rásegítési fokozat között. Fontos megjegyezni, hogy a Specializedhoz elérhető a Range Extender, ami 50%-al megnöveli az akkumulátor kapacitását, így egy könnyebb, erősebb rider-el a 2000 m szint sem elérhetetlen.

 

 

 

A Specialized Levo SL-t Kusz Matyi kollégánk külön is tesztelte, tapasztalatait itt olvashatjátok:
Régóta ki akartam próbálni, hiszen elméletben ez áll a legközelebb ahhoz, ami nekem ideális lenne - alacsony súly, pont annyi rásegítés, ami élvezetessé teszi a mászást, elöl-hátul bőséges rugóút. Azt is kaptam, amire számítottam, bár saját magamnak pár apróságot biztos változtatnék az alapmodellen (nyereg, gumiköpenyek, plusz szivacs (insert) a kerékbe és hosszabb távon valami harapósabb fék). A Pilisben (medium/high) fokozaton 38 km/1280 m szint után lehelte ki az utolsó elektronjait az akksi, érdekesség, hogy az utolsó szakaszokon már nagyon visszavette a teljesítményt. Teljesen más, mint egy “hagyományos” ebike, ezzel nincs meg az elengedem-a-féket és mindenen átmegy érzés, viszont sokkal könnyebben manőverezhető, és azért nem okoz problémát átbunnyzni 1-1 nagyobb követ vagy fatörzset - érzésre közelebb áll egy sima bringához, viszont 240W rásegítéssel, ami ha saját erőből csak 200-at adunk hozzá, akkor is hozza egy top versenyző teljesítményét. 4/5*