Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Mindenes gumit keresel? Continental Terra Speed TR gravel külsőgumi teszt

Mindenes gumit keresel? Continental Terra Speed TR gravel külsőgumi teszt
Nem kell sokat reklámozni a legrégebbi német gumigyártó hírnevét, lehet az autó, motor ág vagy épp a mi esetünkben a kerékpársport. Continental Terra Speed TR gravel külsőgumi bemutatónk következik.

Kíváncsian vártam ezt a tesztet, mivel Giant Revolt kerékpáromba gond nélkül belefér ez méretű ballonosabb gumi, név szerint a Continental Terra Speed TR 45x622. 

A Continental Terra Speed TR 45x622 gravel külsőgumi

A TR jelzés nem más takar, minthogy a külsőgumi tubeless ready, azaz a belső nélküli rendszer előnyét élvezhetjük vele. Ez nem csak defektállóságot, jobb gördülést, hanem a kanyarokban  jobb tapadást is jelent alacsonyabb nyomás mellett. Jómagam terepen akár 2 bar alá is leengedtem, aminek hatására a komolyabb köves, régi katonai utakon is igazi kényelmet adott, nem vagyok hozzászokva, hiszen keskenyebb gumit használok 50-50%-os arányban (terep vs. asztafalt utak).

A Black Chili összetétel puhasága és tapadása iszonyatosan érezhető az igazi kis kavicsos utakon és a tükörsima aszfalton is, ahol meglepő módon nincs is hangja. 

A Continental külsőgumik Black Chili összetétele az egyik legjobb a piacon

Ez az allrounder gumi 3 rétegű és 180 TPI szálsűrűséggel rendelkezik, ami nem csak a kiváló defektállóságot mutatja, hanem a jobb tapadást is minden körülmény között. A gyári Giant CX2 Carbon kerekeim tubeless ready rendszerűek, így számomra nem volt meglepő az sem, hogy miután kicseréltük és feltöltöttük tubeless folyadékkal, szinte egyből tartotta a levegőt még több nap elteltével is. 

A Continental Terra speed külsőgumi lassan kopik és rendkívül jó a tapadása

Hozzáteszem ez felni és gumi specifikus, sok esetben utántöltést kíván egy új tubeless gumi használata és természetesen előbb fog leengedni vagy épp nyomást veszteni, mint bármelyik más belsős rendszerű gumi típus. Átlagos használatra nem fújnám fentebb mint 3 bar, hogy megmaradjon a 45 mm-es gumikra jellemző kellemes rugalmassága és adott laza terepen való fürgesége. A tubeless talán egyik legnagyobb előnye az is, hogy alacsony nyomás mellett sokkal jobban viselkedik, mint a belsős gumik. Sőt, ez a tesztelt gumik kategóriájában talán a legkönyebb egyike. Próbáltam már a Maxxis külsői közül több félét is, de ennek high-performance guminak a magas anyag használata a top Continental kategóriába sorolható, akár a nagy kedvenc Grand Prix 5000 szériát az országúti szekcióban.

A komolyabb terepen, ahol jómagam kevésbé vagyok otthonos, iszonyat magabiztosan kapaszkodott és nyelte el a nagyob kövek rázásait, lejtmenetben pedig a stabilitás és könnyedség jellemezte az irányítást. A Schwalbe G-One-nal ellentétben nem volt olyan hangos a betonon, sőt, csodálkoztam is, hogy ennyire csendes ez az apró barázdákkal ellátott darab.

A Börzsöny köves lejtőin is jól teljesített a Continental Terra Speed gravel külsőgumi

Ezzel a csodálatos, vadregényes Börzsönyi köves tereppel szemben több esetben is próbáltam aszfaltos, jó mínőségű úton menni vele. Itt egy kicsivel magasabb nyomáson, 3,5 bar-ra fújva iszonyat jó gördülés volt érezhető és nagy sebességet tudtam tartani vele: még a 30 km/h-s átlag sem volt ritka!

Sebesség tekintetében nem éreztem nagy különbséget a megszokott 40 mm szélességű gumimhoz képest, ahol viszont kellett, ott a nyomással játszva sokkal nagyobb kényelmet biztosított a számomra. 

Azért a nagyon sáros, agyagos úton már nem voltam olyan elégedett a tapadással. A külsőgumi sokszor kipörgött, megcsúszott, itt inkább a MTB jellegű terepeken a durvább mintázat elengedhetetlen. Ez MTB fejjel úgy lehet elképzelni mert egy gyors könnyű XC gumikat.

Mivel kevesebbet megyek ilyen terepviszonyok mellett, számomra kimondottan tetszetős volt a Terra Speed TR külsőgumi. Mint minden gumi választásnál, itt is fontos az élettartam. Ez persze felhasználó függő is, hogy ki hova szeretné használni a kívánt terméket. Ezt a kerékpár külsőgumit magas TPI tartalma miatt inkább a versenykategóriába sorolnám, ami azt jelenti, hogy elég rövid időn belül el tud kopni (akár 2-3000 km). Ahogy a G-One széria, úgy a Continental Terra Speed TR is a laza/fehér kavicsos terepet kedveli leginkább. 

Egy biztos: a gumi megfelelően viselkedett a változatos terepviszonyok ellenére is, élettartama pedig egyértelműen az egyik legjobb a palettát tekintve.

Continental Terra Speed TR tesztbemutató

Tartalomhoz tartozó címkék: continental gravel gravel kerékpár
Az oldal tetejére