Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.Ezzel segíted a munkánkat!

Man and Machine - Kusz Mátyással

Man and Machine - Kusz Mátyással
Ismerj meg minket, a Bringaland csapatát, saját bringáinkkal együtt! ;)

 Man and Machine riportsorozatunkban minden hónapban bemutatjuk egy kollégánkat, bringás élményeivel és tapasztalataival. Bízunk benne, hogy a megismerésen túl, hasznos gondolatokkal szolgálunk, akár a bemutatott kerékpárok kapcsán, akár inspirációként, jövőbeni bringás céljaid eléréséhez!

 

Első cikkünkben Kusz Mátyás, a Bringaland termékmenedzsere mutatkozik be:

 

 

- Kaphatunk egy rövid bemutatkozást?

- Kusz Mátyás vagyok, 33 éves. A Bringalandban egy év kihagyással 2012-óta dolgozom. Hivatalosan termékmenedzser vagyok, de emellett csomó más dolgot is csinálok.



- Mióta bicózol? Hogyan kerültél kapcsolatba a bringasporttal?

-Komolyabban kb. 2000 óta. A második Bükk Maraton volt az első versenyem. Bátyám anno versenyzett (talán) a KSI-ben, vagy valamelyik akkori nagyobb csapatban, kiskoromban sokat bicóztam vele, ez hozta meg a kedvem. Általános iskola végén kaptam az első normálisabb bringámat, ami egy Caprine Highlander volt, acél váz, merev villa, Acera felszereltség, amibe később vettem egy Manitou teleszkópot, ami akkor nagyon menő volt, azzal maratonoztam pár évet.

 

- Most milyen szakágban bringázol?

- Országúti, XC monti, Cyclocross, de a versenyzést most kicsit félretettem.

 

- Hány bringád van?
- Három. Van egy Bianchi Lupom, amit egy kanti-fékes túra országútinak mondanék, Ő ilyen acélvázas mindenes, felsárvédőzött, munkába járásra és téli edzőgépnek használom. Van egy Bianchi Zolder, ő a cyclocross versenygépem és van még egy montim, ami szintén Bianchi, egy karbon Methanol CV.


- Válaszd ki egy bringád, amit részletesen bemutatsz nekünk! 

- A montimat mutatnám be, ami egy módosított 2016-os Methanol CV. Ez volt az első Bianchi monti, amiben a Countervail-t bemutatták. Mindig is akartam egy igazán jó merevfarú montit. Ez 2x11-es XT váltással volt anno meg valami egyszerű kerekekkel. Pár hónap használat után átalakítottam 1x11 sebességesre, akkor még csak az volt elérhető Shimanoból. 36 fogas, Absolute Black ovál lánctányért tettem fel, ez után kapott egy könnyebb kerékszettet, ami a Fulcrum Red Passion-je, kb. 150 ezer Ft-os, tehát nem egy high-end kerékszett, de 1550gramm, egyenes fejű küllőkkel, agyak szépen futnak, merev, erős, könnyű, tök jól lehet vele menni és nem tépjük ki a hajunkat ha valami nem úgy sikerül ahogy elterveztük és esetleg szétütjük. Ez volt a leghasznosabb átalakítás, hiszen a gyáriak 2kg körüli belépő szintű kerekek voltak, egy könnyű kerékszettel, nagyban lehet javítani a bringa menettulajdonságain. Gumikat cseréltem még Schwalbe Racing Ray és Ralph-ra, természetesen tubeless-el szerelve, 2.0 szélességben, ami sokaknak kevésnek tűnhet, de síkon-felfelé nagyon gyors tud lenni. Kormányt karbonra, nyerget SMP-re cseréltem. Amúgy mindegyik bicómon ugyanez az SMP nyereg van, nagyon szeretem. Viszonylag sokat versenyeztem ezzel a setuppal, több maratonon értem el vele dobogós helyezést, a legkiemelkedőbb talán, hogy Nagykovácsiban a XC OB-n Master 1-ben harmadik lettem ezzel a bringával.

 

 

 

 

 

 

- Melyik eredményedre vagy a legbüszkébb? 

- Amikor 2019-es cyclocross országos bajnokságot megnyertem, az nagyon jó volt!

 

- Mik a terveid a jövőre nézve? Bringaland, bicózás és ami jelenleg fontos számodra az élet egyéb területein.

- Ami nagyon fontos az a házunk befejezése, mivel nagy felújításban vagyunk.  Sok mindent én csinálok így ez nagyon sok időmet elviszi, de most ez a legfontosabb. Jó lenne többet bringázni. Amikor készültem a cyclocross-ra, akkor évi 7-9 ezer km-t bringáztam 3 éven át.  Ezt nem tartom kifejezetten soknak, viszont ez már olyan táv amivel értékelhető eredményt tudtam felmutatni. Most örülnék ha évente egy 5000 km-ert azért tudnék menni, de ettől most nagyon messze vagyok. A Bringalandban pedig szeretnék fejlődni, minden területen, kiegyensúlyozottan.  Igyekszem a bolt folyamatos fejlődéséhez hozzátenni amiben csak tudok, termékek, szolgáltatások stb.  Persze mindemellett az ideális work-life balance-t megtartani.

 

Az alábbi kérdéseket a munkatársaink tették fel neked:

- Mi az amit minden bringázáskor magaddal viszel?
- Fejvédő.  Nincs más fix kiegészítő mint pl. marokszerszám, pótbelső vagy CO2 patron, ami nélkül el nem indulnék.  Fejvédő ruha cipő és kb ennyi. Éveket bringáztam mindenféle szerszám vagy egyéb kiegészítő nélkül.  Inkább rögtönzök ha gáz van...  Volt már olyan, hogy a Hármashatár hegyen, tépkedtem annyi füvet amivel kitömtem a külsőt, hogy kibírja amíg hazaérek, meg volt, hogy mentem 40km-ert felnin. De két évente belefér egy ilyen szívás.  Viszont addig semmi ilyennel nem kell foglalkozni.


- Melyik volt a legemlékezetesebb esésed?

- Még gimis voltam, mikor egy nagyon meredek letörésen akartam lejönni. Aztán elbénáztam, hatalmasat estem és eltört 3-4 helyen a csuklóm.   De volt még néhány igen emlékezetes borulásom. Pl.: Kapolcson, versenyen, nagy tempóval jöttem le egy nyomvályúban és úgy döntöttem átmegyek az út másik oldalára.  A két nyomvályú között a magas fű miatt nem látszott, de egy 10cm mély gödörben, hosszában fa tönkök voltak.  Amint elfordítottam a kormányt azonnal földre kerültem. Az nagyon para volt még, mikor Val Di Solban a monti VB-n egy néző benyúlt a kordonon belülre, elakadt kezében a kormányom, és emiatt estem el. Talán ezek voltak a legemlékezetesebbek.

- Melyik volt a legemlékezetesebb versenyed?

- Két verseny is van. Az egyik mikor lehetett nyerni egy arany GT-t a Bükk maratonon. Középtávon az első hely nyereménye. Itt az első helyen 2-3 perces előnynél defektet kaptam. Az szívfájdító volt. Meg persze a Val Di Sol-ban az XC Világbajnokság 2008-ban. Egy mezőnyben indultam akkor Nino Schurter-el, aki akkor meg is nyerte az U23-as VB-t.



- Melyik szakágban szeretsz leginkább bringázni?
- Cyclocross.



- Mi az a 3 szó amivel jellemezni tudnád a bringázási stílusodat?
- Ésszel, taktikásan, kockáztatva - mert néha igen is kell… :)

 

- Mekkora a combod kerülete?

-???? :D  56cm 

 

- Hol bringázol a legtöbbet? 

- Pilisben


- Melyik az a két álom bringás hely, ahol már voltál és ahová mindenképpen el szeretnél még jutni?

- Hollandia. Ahová pedig szeretnék eljutni az California Marin megye… a MTB szülőföldje.


- Ha lenne lehetőséged, és nem lennének anyagi korlátok, belevágnál-e kerékpár tervezésbe/gyártásba?

- Azért mondanám hogy: nem, mert nagyon nehéz manapság kitalálni valamit ami egy teljesen úttörő, újszerű és innovatív dolog. Azért sem, mivel rengeteg embernek van saját bringamárkája, csak azért mert ők versenyzők voltak – nem gondolom jó dolognak. Egy jó bringához nem kell versenyzőnek lenni. Ahhoz, hogy kialakíts egy jó bringát ahhoz mérnöknek kell lenni és jó műszaki megoldásokat alkalmazni egy bringa gyártásakor. Szerintem ki lehetne jelölni egy utat, aminek a végén egy jó, vagy egy innovatív bringa születik, de ahhoz nem egy ember kell, mint tervező, hanem egy nagyon komoly csapat és felszerelés, ill. infrastruktúra, hogy abból a végén egy jó termék legyen.


- Az üzleten és bringázáson kívül, mivel foglalkozol még a szabadidődben mostanság?

- Gyalogtúrázom, DIY projektek (Do It Yourself - csináld magad) Pl. villanyszerelés, festés, glettelés, tetőszigetelés és még csomó másik dolog. Mindig is ilyen szerelgetős emberke voltam. 


- Mit mondanál el, amit úgy érzed ki maradt, és mindenképp megemlítenél?

- A hobbim a munkám. Sosem volt olyan, hogy Úristen, megint be kell menni dolgozni, vagy jajj még egy hétfő.
Azért tudtam ilyen hosszú távon a Bringaland csapatában maradni, mivel szinte minden rendelést én intézek, gyakorlatilag az a dolgom, hogy kerékpáros cuccokat vásárolok és ennél jobb dolog nem nagyon van… :D Olyan mintha magamnak rendelnék, persze értelemszerűen a vásárlóinknál kötnek ki a végén.
Azt mindenképp jó dolognak tartom, hogy egy üzletben olyan ember intézi a termékek kiválasztását, és rendelését, akinek van saját tapasztalata, sokat kipróbált, és tudja mitől jó egy termék. Ez Bringaland koncepciójára is visszavezethető, hogy alapvetően nem foglalkozunk olyan termékekkel, amiben mi magunk nem hiszünk. Nem árulunk valamit csak azért, mert kelendő lenne és hatalmas haszon van rajta. Nagyon sok ellenpéldát láttam régen én is még a pult másik oldalán, más üzletekben, emiatt is tudom, hogy mit nem szeretnék. Ezért jó, egy olyan kerékpár üzletben dolgozni, aminek a filozófiája, a vásárlók érdekeit nézi.

 

 

Az oldal tetejére