3T
3T STRADA 105 Di2 2x12 Red/Black 54 kerékpár
1.899.000 Ft
RAKTÁRON
A Strada esetében a kezdetektől fogva az aerodinamika ÉS a kényelem volt a célunk. Az aerodinamika és a kényelem határait feszegetve a Strada két, egymástól egyértelműen elkülönülő zónával rendelkezik: Sebességi zóna: a kerékpár első fele, a mély, de keskeny fejcsővel, a körbefutó alsócsővel és a lapított villával. Kényelmi zóna: az ívelt nyeregcső, a karcsú hátsó villák és a hosszú, szabadon álló nyeregcső biztosítja a kényelmet, miközben az aerodinamikát is segíti.
3T EXPLORO RACEMAX EKAR 1x13 Red/White 54 kerékpár
500.000 Ft
RAKTÁRON
13 sebesség? A Campagnolo mindig élen járt a fokozatok számában - most terepre is megérkezett, méghozzá az eddigi legkönnyebb gravel groupsettel!
Akár aszfalton, akár terepen haladunk, szeretjük a sebességet. Az új RaceMax váz erre lett tervezve. A végeredmény az első gravel kerékpár, mely:
Úgy néz ki, mint egy országúti kerékpár
Úgy megy, mint egy országúti kerékpár
Terepen is hasít
A legjobb az egészben, hogy ugyanazt a RaceMax vázat fel lehet építeni a tiszta sebességre összpontosítva („RACE” beállítás, 700C kerékkel), vagy megállíthatatlan gépként nagyon széles gumikkal („MAX” beállítás 650B kerékkel). Te választasz. Két kerékkészlettel pedig egyszerűen válthatunk a RACE és a MAX között. Ez a RaceMax.
A kerékpárok gyári specifikációjához képest, a kialakult alkatrészellátottsági hiányosságok miatt, lehetnek eltérések a felszereltséget illetően! Megértésüket köszönjük!
Akár aszfalton, akár terepen haladunk, szeretjük a sebességet. Az új RaceMax váz erre lett tervezve. A végeredmény az első gravel kerékpár, mely:
Úgy néz ki, mint egy országúti kerékpár
Úgy megy, mint egy országúti kerékpár
Terepen is hasít
A legjobb az egészben, hogy ugyanazt a RaceMax vázat fel lehet építeni a tiszta sebességre összpontosítva („RACE” beállítás, 700C kerékkel), vagy megállíthatatlan gépként nagyon széles gumikkal („MAX” beállítás 650B kerékkel). Te választasz. Két kerékkészlettel pedig egyszerűen válthatunk a RACE és a MAX között. Ez a RaceMax.
A kerékpárok gyári specifikációjához képest, a kialakult alkatrészellátottsági hiányosságok miatt, lehetnek eltérések a felszereltséget illetően! Megértésüket köszönjük!
3T EXPLORO ULTRA RIVAL AXS 1x12 Coffee 56 kerékpár
330.000 Ft
RAKTÁRON
Ezzel az aero vázzal és az országúti ihletésű üléspozícióval gyorsan eljuthatsz a legrosszabb utakra is. Adj hozzá masszív gumikat a jobb tapadás érdekében (nem túl aero, de meglepődnél a sebességen). Válassz standard-, drop- vagy felfüggesztéses nyeregcsövet, majd adj hozzá néhány táskát, és az Ultra készen áll a legdurvább kalandokra is.
3T EXPLORO PRIMO RIVAL 1x11 kerékpár
200.900 Ft
RAKTÁRON
AZ EREDETI GYORS GRAVEL KERÉKPÁR
3T Exploro, megbízható felszereltséggel. A Sram Rival szettje országúton és terepen is megállja a helyét!
Az Exploro úttörő szerepet játszott a gravel kerékpárok aerodinamikájában, beleértve még a sárral borított gumiabroncs szélcsatornás tesztelését is (a szélcsatorna személyzetének legnagyobb bánatára). A versenyeken bevált Exploro termékcsalád biztosítja az aszfalton megszokott sebességet és a szélnek kitett gravel részeken is előnyt biztosít.
Az Exploro örökre megváltoztatta a gravel kerékpározást és versenyzést, ötvözi az országútik sebességét az MTB-k szívósságával.
A kerékpárok gyári specifikációjához képest, a kialakult alkatrészellátottsági hiányosságok miatt, lehetnek eltérések a felszereltséget illetően! Megértésüket köszönjük!
3T Exploro, megbízható felszereltséggel. A Sram Rival szettje országúton és terepen is megállja a helyét!
Az Exploro úttörő szerepet játszott a gravel kerékpárok aerodinamikájában, beleértve még a sárral borított gumiabroncs szélcsatornás tesztelését is (a szélcsatorna személyzetének legnagyobb bánatára). A versenyeken bevált Exploro termékcsalád biztosítja az aszfalton megszokott sebességet és a szélnek kitett gravel részeken is előnyt biztosít.
Az Exploro örökre megváltoztatta a gravel kerékpározást és versenyzést, ötvözi az országútik sebességét az MTB-k szívósságával.
A kerékpárok gyári specifikációjához képest, a kialakult alkatrészellátottsági hiányosságok miatt, lehetnek eltérések a felszereltséget illetően! Megértésüket köszönjük!
3T EXPLORO ULTRA Ready to Paint 54 vázszett
300.000 Ft
RAKTÁRON
A kerékpárok gyári specifikációjához képest, a kialakult alkatrészellátottsági hiányosságok miatt, lehetnek eltérések a felszereltséget illetően! Megértésüket köszönjük!
3T TORNO TEAM karbon országúti hajtókar
28.991 Ft
RAKTÁRON
AERODYNAMICS
The crank is one of the most complex parts for aerodynamics; the leading edge of your shape becomes the trailing edge 180 degrees later, you have the major influence of the forward speed and the minor influence of the rotational speed, your feet spin by, the frame is right there, the chain runs over the chainring and can’t really be changed aerodynamically, etc. Our best aero shape was a knife-like 12mm wide at the pedal, significantly thinner than anything else in existence (cranks are usually 15-17mm at the pedal end). In the other direction, our desired profile was much deeper than usual. The transition to the spider is another headache area. For structural and stiffness reasons, we want the spider to be integrated with the crank arm and fibers running through both. Yet we also want the chainring to be separated spatially from the drive-side crank arm (not one blended shape) to avoid aerodynamic blockage. The Torno spider offers exactly that and works in unison with the dedicated Wolf Tooth aero rings
IN-HOUSE MANUFACTURING
Four years ago, we decided to bring the production of our high-end carbon parts back to Italy, starting with the Torno crank. Today, we have the most advanced factory for making the most complex bike parts at our new headquarters near Milan. With a combination of automation and manual labor, this is where we produce the Torno from scratch. That means raw carbon fiber and resins come in, and after a series of proprietary technologies and with a lot of craftsmanship, the world’s most beautiful cranks (if we may say so ourselves) ship out to you. Thanks to this in-house manufacturing, the Torno is the world’s lightest aero crank despite also being the thinnest and having the lowest Q-factor. That simply would not be possible anywhere else.
DESIGN IS IN THE DETAILS
NARROWQ: Narrow is aero and the ultra-thin crank arm blades provide a double advantage: They cut through the air more efficiently and the reduce the Q factor by 4mm, keeping your feet closer together for better biomechanical and aerodynamic efficiency.
DEDICATED 1X: The Torno is optimized specifically for 1x drivetrains. That allows us to use straight crank arms (no need to clear the front derailleur), which makes them more aero and lighter. It also allows for better spider integration. Perfect for your Strada or Exploro build.
LAYUP: Of course we can't reveal the exact layup, but we can say it’s not just a blend of different moduli but also unidirectional and woven materials. Unlike what you often see, this woven is not cosmetic but an integral part of the structure to achieve the Torno's incredible weight & stiffness.
CARBON AXLE: Unique to THM is the carbon axle directly integrated in the drive-side crank arm and spider. This is the stiffest and lightest design possible (and unfortunately, also the most complex and most expensive). But when only the best is good enough, this is the best.
AERO SPIDER: The spider is separated spatially from the drive-side crank for aerodynamic reasons. Structurally however it is integrated with the axle and crank arm as well as the chainring, not only through its four bolts but also via its (patent-pending) countersunk design.
WOLFTOOTH CHAINRING: These 1x-specific chainrings uses Wolftooth’s DropStop tooth pattern for the best performance. The countersunk bolt pattern is dedicated to the Torno spider, transferring your power not just via its bolts but also its shape for optimal power transfer.
The crank is one of the most complex parts for aerodynamics; the leading edge of your shape becomes the trailing edge 180 degrees later, you have the major influence of the forward speed and the minor influence of the rotational speed, your feet spin by, the frame is right there, the chain runs over the chainring and can’t really be changed aerodynamically, etc. Our best aero shape was a knife-like 12mm wide at the pedal, significantly thinner than anything else in existence (cranks are usually 15-17mm at the pedal end). In the other direction, our desired profile was much deeper than usual. The transition to the spider is another headache area. For structural and stiffness reasons, we want the spider to be integrated with the crank arm and fibers running through both. Yet we also want the chainring to be separated spatially from the drive-side crank arm (not one blended shape) to avoid aerodynamic blockage. The Torno spider offers exactly that and works in unison with the dedicated Wolf Tooth aero rings
IN-HOUSE MANUFACTURING
Four years ago, we decided to bring the production of our high-end carbon parts back to Italy, starting with the Torno crank. Today, we have the most advanced factory for making the most complex bike parts at our new headquarters near Milan. With a combination of automation and manual labor, this is where we produce the Torno from scratch. That means raw carbon fiber and resins come in, and after a series of proprietary technologies and with a lot of craftsmanship, the world’s most beautiful cranks (if we may say so ourselves) ship out to you. Thanks to this in-house manufacturing, the Torno is the world’s lightest aero crank despite also being the thinnest and having the lowest Q-factor. That simply would not be possible anywhere else.
DESIGN IS IN THE DETAILS
NARROWQ: Narrow is aero and the ultra-thin crank arm blades provide a double advantage: They cut through the air more efficiently and the reduce the Q factor by 4mm, keeping your feet closer together for better biomechanical and aerodynamic efficiency.
DEDICATED 1X: The Torno is optimized specifically for 1x drivetrains. That allows us to use straight crank arms (no need to clear the front derailleur), which makes them more aero and lighter. It also allows for better spider integration. Perfect for your Strada or Exploro build.
LAYUP: Of course we can't reveal the exact layup, but we can say it’s not just a blend of different moduli but also unidirectional and woven materials. Unlike what you often see, this woven is not cosmetic but an integral part of the structure to achieve the Torno's incredible weight & stiffness.
CARBON AXLE: Unique to THM is the carbon axle directly integrated in the drive-side crank arm and spider. This is the stiffest and lightest design possible (and unfortunately, also the most complex and most expensive). But when only the best is good enough, this is the best.
AERO SPIDER: The spider is separated spatially from the drive-side crank for aerodynamic reasons. Structurally however it is integrated with the axle and crank arm as well as the chainring, not only through its four bolts but also via its (patent-pending) countersunk design.
WOLFTOOTH CHAINRING: These 1x-specific chainrings uses Wolftooth’s DropStop tooth pattern for the best performance. The countersunk bolt pattern is dedicated to the Torno spider, transferring your power not just via its bolts but also its shape for optimal power transfer.
3T AEROFLUX LTD STEALTH országúti kormány
13.491 Ft
RAKTÁRON
Az Aeroflux a teljesítmény és kényelem legtökéletesebb kombinációja. Az újratervezett lapított felsőrész kisebb légellenállást eredményez, míg a belül vezetett kábelek úgy kerülnek a kormánycsapágyhoz, hogy a stucnihoz közel álljanak. A legjobb kényelemért az Aeroflux a legkényelmesebb alsócső ívet kapta.
3T Aeroghiaia LTD 42 cm országúti kormány
13.490 Ft
RENDELHETŐ
Gravel versenyzésre és gyors terepes kerékpározásra tervezve, az Aeroghiaia a gyorsaságot kombinálja a kiváló irányítással és kényelemmel. A gyorsaságot az aero profil adja, ezzel országútis sebességet adva a lehető legtöbb típusú talajon. A megnövelt irányíthatóságot az oldalirányban kissé kiálló alsó rész adja, emellett a fékváltókar pozíciója megmarad függőlegesen. Mégis az Aeroghiaia legfőbb előnye a kényelem. Az aero felsőrész forma nagyobb felületet ad a kezeknek a terhelés optimális eloszlásáért.
3T SUPERERGO LTD országúti kormány
13.491 Ft
RAKTÁRON
A 3T már a kezdetek óta kiváló országúti kormányokat gyárt. Senki sem tudta olyan jól kezelni a csöveket, így a 3T az első gyártó volt, ami az ergonómiára tette a hangsúlyt, még összetettebb formák által. Ez a cél a mai napig él, ma már a karbon adta teljes formatervezési szabadsággal. Az előző generációs Ergonova a világ legjobb ergonomikus országúti kormányaként volt dicsérve, ami miatt a középső része ugyanolyan maradt a Superergo esetén. Ezen felül viszont minden fejlesztésen esett át, hogy továbbra is az országútisok kedvenc kormánya legyen.
3T TORNO CAMPAGNOLO EKAR 13sp lánctányér
3.691 Ft
RAKTÁRON
These Torno-specific chainrings use Wolftooth’s DropStop tooth pattern for the best performance. The countersunk bolt pattern is dedicated to the Torno spider, transferring your power not just via its bolts but also its shape for optimal power transfer.
In sizes 36T and 40T, we offer a chainring compatible with any 11-speed groupset and with 12-speed groupsets using a SRAM Eagle chain.
In sizes 36T, 38T 40T, 42T, and 44T we offer a chainring compatible with any 11-speed groupset, any 12-speed SRAM groupset (Eagle & Flattop chain) and with 13-speed Campagnolo EKAR.
In sizes 36T and 40T, we offer a chainring compatible with any 11-speed groupset and with 12-speed groupsets using a SRAM Eagle chain.
In sizes 36T, 38T 40T, 42T, and 44T we offer a chainring compatible with any 11-speed groupset, any 12-speed SRAM groupset (Eagle & Flattop chain) and with 13-speed Campagnolo EKAR.
3T TORNO 11sp lánctányér
3.291 Ft
RENDELHETŐ
These Torno-specific chainrings use Wolftooth’s DropStop tooth pattern for the best performance. The countersunk bolt pattern is dedicated to the Torno spider, transferring your power not just via its bolts but also its shape for optimal power transfer.
In sizes 36T and 40T, we offer a chainring compatible with any 11-speed groupset and with 12-speed groupsets using a SRAM Eagle chain.
In sizes 36T, 38T 40T, 42T, and 44T we offer a chainring compatible with any 11-speed groupset, any 12-speed SRAM groupset (Eagle & Flattop chain) and with 13-speed Campagnolo EKAR.
In sizes 36T and 40T, we offer a chainring compatible with any 11-speed groupset and with 12-speed groupsets using a SRAM Eagle chain.
In sizes 36T, 38T 40T, 42T, and 44T we offer a chainring compatible with any 11-speed groupset, any 12-speed SRAM groupset (Eagle & Flattop chain) and with 13-speed Campagnolo EKAR.
3T TORNO SRAM 12sp lánctányér
3.691 Ft
RAKTÁRON
These Torno-specific chainrings use Wolftooth’s DropStop tooth pattern for the best performance. The countersunk bolt pattern is dedicated to the Torno spider, transferring your power not just via its bolts but also its shape for optimal power transfer.
In sizes 36T and 40T, we offer a chainring compatible with any 11-speed groupset and with 12-speed groupsets using a SRAM Eagle chain.
In sizes 36T, 38T 40T, 42T, and 44T we offer a chainring compatible with any 11-speed groupset, any 12-speed SRAM groupset (Eagle & Flattop chain) and with 13-speed Campagnolo EKAR.
In sizes 36T and 40T, we offer a chainring compatible with any 11-speed groupset and with 12-speed groupsets using a SRAM Eagle chain.
In sizes 36T, 38T 40T, 42T, and 44T we offer a chainring compatible with any 11-speed groupset, any 12-speed SRAM groupset (Eagle & Flattop chain) and with 13-speed Campagnolo EKAR.