Kategóriák

 Selle SMP Hell kerékpár nyereg teszt

Első áldozatunk a Selle SMP HELL nevű nyerge, mely egy teljesen új modell a gyártó kínálatában.
A Selle SMP máig egy családi vállalkozás, melyet 1947-ben alapított egy fiatal mesterember, abban az időszakban, amikor a kerékpározás újra virágkorát élte és olyan nevek, mint Coppi és Bartali versenyeztek a Giro és a Tour emelkedőin. Bár a Selle SMP kézzel készített nyergei a kezdetektől magas minőséget képviseltek, de természetesen ergonómiájuk a maiakat meg sem közelítette. A 2000-es évek elején őket is érintette a távol-keleti termékekkel történő konkurálás, de a minőségből nem szerettek volna engedni – így született meg a kedvezőbb árú SVT termékcsalád, melynek a most tesztelt HELL nyereg a legújabb tagja.

Kerékpár nyergek

Pár hete érkezett meg üzletünkbe az első két nyereg és már első ránézésre is ígéretesnek tűnt – minőségi kialakítás, kicsit keskenyebb orr-rész, mint az Extra és a Hybrid esetén, laposabb forma és kevesebb párnázottság. Más gyártók nyergeihez nehéz hasonlítani az eltérő formai kialakítás miatt, de ha muszáj lenne jellemezni, egy közepesen párnázott, sportos felhasználásra ajánlott típusról van szó.
A kerékpár nyereg beállítása több SMP nyereg próbálgatása és felszerelés után gyerekjáték volt. Ami elsőre is feltűnt, hogy a boltból hazafelé farmerben is viszonylag kényelmes volt – tapasztaltam már ilyet, azonban kerékpáros nadrágban tekerés közben mindegyik ilyen nyeregről kiderült, hogy bár utcai viseletben kényelmes, edzésre nem alkalmas, így kicsit félve kezdtem meg az általam egyik legjobban kedvelt útvonalat, a Mészégető-kört (Bp-Hűvösvölgy-Solymár-Pilisszántó-Pilisszentkereszt-Pomáz-Bp).
A kerékpár nyereg ezen a körülbelül 3 órás körön tökéletesen teljesített és ezzel kicsit zavarba is hozott – ha nincs vele semmi baj, miről fogok írni? De ne szaladjunk ennyire előre, nézzük mit tud:


Számomra elég vékony volt az orr-része, a párnázottság és a pálca miatt pedig előjött a nem-párnázott nyergekkel való legnagyobb előnye – nagyon jó rezgéscsillapító tulajdonságokkal rendelkezik. Aki járt már ezen az útvonalon, tudja, hogy az útminőség messze nem a legjobb, szerencsére ez a nyereg komfortosabbá teszi, ez egy későbbi Papréten való tekeréskor is egyértelműen kiderült. Másik nagyon jó tulajdonsága, hogy nagy tempónál, amikor inkább a nyereg orra felé csúszva hajtom a kerékpárt, akkor is megfelelően támaszt alá.

 

hell2


Volt alkalmam kipróbálni terepen is, igaz szintén a CX kerékpárommal, amit itt próbáltam vizsgálni, hogy mennyire irányítható a kerékpár lejtőzésnél, illetve hogy meredek lefelén mennyire lehet a nyereg mögé csúszni, illetve visszajönni onnan. Szerencsé(m)re mindkét paraméterben jól vizsgázott, pedig utóbbi gondot okozhatott volna, mivel a kerékpár fékváltókar – nyereg távolsága nagyobb, mint egy MTB esetén. Természetesen amint lehetőségem nyílik, ki fogom próbálni egy MTB kerékpáron is, igazán kemény terepen is.
Ha hibát kell keresnem, nehéz lesz, de nem lehetetlen, számomra, aki a jó minőségű kerékpáros nadrág és párnázottság nélküli nyergek kombinációjához szokott (Selle Italia SLR, SMP Composit), 3,5 órás tekerések felett előjött a párnázottság hátránya – többször kellett pozíciót váltanom, míg egy felső kategóriás és keményebb szivaccsal rendelkező nyereg esetén (személyes kedvencem a Selle SMP Drakon ) erre 5-6 óra után kerül sor. Ennek ellenére is a nyereg tőlem öt csillagot kap, nem találkoztam még olyan középkategóriás nyereggel mely ennyi pozitívummal rendelkezik.
Egy nyeregről eldönteni, hogy kényelmes-e Számodra vagy sem, szinte lehetetlen feladat, ez a cikk is a szubjektív véleményemen alapul, így úgy döntöttünk, hogy a Professional Line mellett mostantól ezt a nyerget a Bringalandban Te is tesztelheted, így személyesen is meggyőződhetsz arról, hogy számodra megfelelő lesz-e.


+ Rezgéscsillapítás
+ Kényelem
+ Anyagfelhasználás
+Ár/érték arány
- Tapasztalt, illetve sokat tekerő kerékpárosok számára puha lehet 3-4 óra felett

Selle SMP Kerékpár nyergeket itt is megtekintheted--->