Kategóriák

Cikkek

Bemutatkozik az új Specialized Roubaix és Ruby

MINÉL SIMÁBB, ANNÁL GYORSABB

A teljesen új Specialized Roubaix és Ruby megalkotó legfontosabb elve a sima, könnyed haladás, ami köré az egész konstrukciót építettük. Az eredmény két páratlan bringa. Tudj meg többet róluk!

SEBESSÉGBEN SZÜLETETT PARTNERSÉG

MEGHÖKKENTŐ FORMÁK : EGYÜTTMŰKÖDÉS A MCLARENNEL

A fejlesztések kezdetén, megállapodtunk a Mclaren Alkalmazott Technológiák osztályával, hogy megalkossuk a legkifinomultabb kerékpárt a Földön. Szeretnénk előre bocsájtani, hogy tényleg kiléptünk a kerékpár tervezés megszokott medréből, közös fejlesztésünk teljesen forradalmi. Olyan irányba nyitottunk amerre még senki nem járt.

NEM MINDEN MENETTELJESÍTMÉNY TEREMTETETT EGYENLŐNEK: FUTURE SHOCK

Ha futás teljesítményről van szó, két párhuzamos irány létezik. Az egyik sarokban, az előre/hátra hajlás. A másik sarokban a tengely irányú mozgás. Még pontosabban, a hajlás a villa effektív előre hátra mozgása az vázhoz képest, miközben a tengely irányú (vagy másképp vertikális) csillapítás a kormány mozgását jelenti.

A Future Shock 20mm rugóúttal rendelkezik, a fejcső fölött helyezkedik el így vertikális irányú mozgásával elnyeli az út felől érkező ütéseket. Mikor az első kerék durva útfelülettel találkozik, a bringa felfelé mozdul a kezek felé ezzel is megtartva a lendületet anélkül, hogy lelassítana. Mivel a Future Shock-ot a fejcső fölé pozícionáltuk a tengelytáv nem változik a csillapítás mozgása mentén, ezért teljesen kiszámítható a kormányzás minden körülmények között.

A KÉNYELEM TUDOMÁNYA

MINÉL SIMÁBB, ANNÁL GYORSABB

A legtöbbeknek, „simaság” fogalma egybeolvadt a kényelemmel, és mint ilyen a sebesség és a teljesítmény ellenlábasának tekintik- vagy egy gyors bringád van vagy egy kényelmes. Az új Specialized Roubaix és Ruby ennek megcáfolására jött létre. Arra voltunk kíváncsiak , hogy mi történik, ha a simaságot a sebesség egyik elemeként kezeljük. Bonyolult volt, de tesztjeink egyértelműen bebizonyították: minél simább, annál gyorsabb! 

A nagyobb vertikális csillapítás megalkotásával, képesek voltunk tovább növelni a teljesítményt a sebesség aspektusában minden főbb ponton a teljes vázban-ezzel is csökkentve a fáradást és növelve az erőátvitel hatékonyságát. 

A hosszútávú fáradás csökkentése egyértelmű összetevője a sebesség növelésének, mivel minél kevésbé fáradsz el a tekerés közben annál tovább bírod a nagyobb tempót tartani - kiváltképp egy hosszú napon a nyeregben. Hosszútávon, ez szintén hozzájárul az erőátvitel hatékonyságának növeléséhez és a folyamatos nagy tempó fenntartásához. A „simaság” az alapja ennek a megnövekedett teljesítménynek ezért merjük ilyen magabiztosan kijelenteni, hogy: MINÉL SIMÁBB, ANNÁL GYORSABB!

Az ejtett nyeregcső bilincs és a CG-R nyeregcső

A váz hátsó fele teljesen más kényelmi feltételek szerint kerül megtervezésre, mint az első. A hátsó váz háromszögnek puhítania kell a kerék felől érkező rezgő behatásokat és eközben a nyeregmagasságnak állandónak kell lennie a középrészhez viszonyítva. Ahhoz , hogy elérjük a kitűzött célokat, anélkül ,hogy megbontanánk a hátsó váz szerkezetet. Ezért a jól bevált CG-R nyeregcsövünket összepárosítottuk az új Drop Clamp nyeregcső rögzítéssel így ez a kombó 20 fok mozgást tesz lehetővé .

RÁD SZABOTT KERÉKPÁR

RIDER-FIRST ENGINEERED™

A Rider-First Engineered™ filozófiát a McLarennel kialakult kapcsolat inspirálta, melynek az alapja az adat vezérelt tervezés. Egy probléma megértéséhez szükség van az adatok helyes kielemzésére, amelyet csak több száz óra tesztelés után kaphatunk meg. Ezek után a kérdés adja magát: Mit teszteltünk?

Az évek során, a mérnökeink rájöttek, hogy az alacsonyabb vázakat használó kerékpárosok olyan váz tulajdonságokat érzékeltek melyeket a magas emberek nem és fordítva. Például, ahol egy kis váz merev az egyenesekben előfordulhat, hogy alul-kormányzott lesz a kanyarokban, miközben ennek ellenkezője érvényesül a nagy méreteknél. Ezt kijavítani nem volt egyszerű, a legszofisztikáltabb műszerekre volt szükségünk ahhoz, hogy pontosan tudjuk mérni a vázra ható erőket. A valós körülmények között zajló teszteken ezek a műszerek mérték a villában, vázban és kormányszárban jelentkező reakciós erőket-minden egyes elképzelhető behatást. Ezzel a rendelkezésre álló hatalmas adathalmazzal már nem volt nehéz létrehozni az ellenszert.